|
70-80 років - це той проміжок часу, який надається людині для усвідомлення декотрих істин. Важливий не мішок, а його наповнення. Чому 70, 80, 90 чи 120? |
Щоденне Ще він казав: Мирослав Дочинець. "Золотий час". |
ПРО ПІСТ Піст - це не голодування. Піст - це ультиматум отруєному собі самому. Отруїтися можна чим завгодно: роботою, ворожнечею, брехнею, лайкою, дурними словами, навіть котлетою! Піст - це спроба повторного запуску себе самого. Але без молитви він Вам не допоможе, як власне і нещирна молитва завченими повторюваннями. |
Перша книга Дідо іноді читав мені з потертої старовинної книги. Читав дивовижні оповіді про опришків, звірів, босоркань, русалиць. Доки та книга лежала розгорнутою на його колінах, доти наша тісна хижка наповнювалася дивами. Моя мізерна душа то росла вгору, то забігала в п’яти. Дідо читав навіть у потемку, аби не палити лій. Як тільки він відкладав книгу – дива зникали. Світ вичахав і тьмарився. Мирослав Дочинець. "Розрада гора". |
НЕ СУДІТЬ З іншими (сторонніми) трохи складніше: сумніваюся, Вам відомий увесь зовнішній контекст. Відомий? А внутрішній? "Не судіть" означає: не судіть передчасно. Суд був, є і буде. Коли "передчасно" стає "начасі"? P.S. "начасі" правильно писати окремо: на часі (Мова) (дід Іван) https://www.facebook...=2674150575989477&set=a.1505549882849558&type=3&eid=ARDi2r-J2x9jr97pggUgq11iYFV2FEWUG9IKH8VCuGwbngYsDgN2PnbYpTvzjNdN_YK2753wUijCisBj&size=493%2C622&source=72&player_origin=profile" data-ploi="https://scontent-amt...=106&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=1c9d995dacc649a3a21cddaa4143e2a4&oe=5D6D9A0F" class="_4-eo _2t9n _50z9" href="https://www.facebook...=2674150575989477&set=a.1505549882849558&type=3&eid=ARDi2r-J2x9jr97pggUgq11iYFV2FEWUG9IKH8VCuGwbngYsDgN2PnbYpTvzjNdN_YK2753wUijCisBj" data-render-location="timeline" data-ft="{"tn":"E"}" style="color: rgb(56, 88, 152); cursor: pointer; text-decoration-line: none; box-shadow: rgba(0, 0, 0, 0.05) 0px 1px 1px; display: block; position: relative; font-family: inherit; width: 514px;"> |
ВІЙНА РОДІВ Людиною движе думка, ідея, віра. Коли тіло мертве, думка виходить з тіла, та шукає нове. У новому тілі вона буде підсилена тим фактом, що попереднього її носія було вбито і стане ще наполегливішою. Це те саме, що вбивати мишей або мух. Чим більше їх вбиваєш, тим обережнішим стає їх рід, має швидшу реакцію та імунітет до отрут; тому ми досі їх не подолали. І не треба, бо навіть тарганів їдять деякі птахи у дикій природі, тобто, і від мишей є користь - м'ясо. Всі роди думок, які були та є, продовжуватимуть бути до останнього дня планети Земля. Це те саме, що рід помідорів та рід пирею. Культурна рослина та бур'ян. Обидва існуватимуть, поки існує людство. Так, помідори потребують допомоги, догляду від людей і існують задля людей (в усякому разі так думають люди, які їх вирощують та споживають). Ми не можемо знищити ані мишиного роду, ані роду тарганячого, ані роду колорадського жука, ані пирею чи берізки. Але ми можемо сіяти помідори на нових чорноземах, та нищити колорадського жука поки він не з'їв усю картоплю. І не дивуйтеся! Бур'янячий рід робитиме те саме поміж помідорів. |
Вікна просвітку Коли бувало дуже сутужно, я, звісно, не сміявся, але мені нічого не заважало всміхатися. Я знав, що найдовший дощ кінчається, і найтемніша ніч також. Все в житті тимчасове. Коли доля зачиняла передо мною двері, я йшов до вікна. Вікно можна розширити і можна прорубати з нього двері… Коли мені щось завдавало біль, я йшов від того геть, але ніколи не забував уроку того болю. Не забував смаку боротьби. Здобуваєш, коли дивишся на те, що маєш, а не на те, що втратив. Може, це і є щастя. Мирослав Дочинець. "Синій зошит". |
ПАРАДОКСИ ВІД ДІДА Буває у житті і таке, що актор говорить правду від себе, а неактор грає роль. Буває у житті і таке, що безхатченко має дім, а власник багатьох домівок є бездомним Буває у житті таке, що людина з поганою репутацією - чесна, а людина з доброю репутацією - ні Буває таке, що про неї кажуть "повія", а вона праведніша від тих, які це кажуть. Буває, брудний зовні, а зсередини - золотий. А буває точнісінько навпаки. Буває платиш багато, а отримуєш мало. Буває, що людина має великий досвід, а робить дурість. А буває й таке, що робить дурість без досвіду. Хоча, найбільше дивує, коли хтось без досвіду робить краще ніж інший з досвідом. Буває, що проходить дощ - а ти сухий, а буває, що ти увесь мокрий у сонячний день. Та, всяке буває. Але НЕ варто будувати доктрини на винятках. Мабуть, Амінь |
БОРОШНО (або муки без муки) Чи купуватиме хліб людина, яка вміє користуватися борошном? Чи з'їсть селянин зерно для посіву? Чи буде голодна людина думати про духовне? Чи можна вбити людину, щоб вижити самому? А зрізати яблуню гріх? Нещодавно до мого намету забігла маленька мишка. Теоретично вона була симпатична: не смітникова, а польова, "чистенька", такий собі "міні-котик" зі світлини у ФБ з багатьма "лайками"... Воюємо ми вже тисячі років: люди проти мишей, миші проти всього їстівного, що трапляється у полі чи у людській домівці. Вони живуть у наших будинках, які вони не будували, і час від часу ми перемагаємо. Але перемагаємо завжди локально, бо глобально - ніколи. Мишиний рід продовжує існувати по світу, це - глобальний рід. І орли та сови не гидують час від часу їх "прибивати". Ходити босим по землі - це ризик: можна порізати ногу, загнати занозу, наступити на осу.... Але якщо Ви не ходили босим, то і не жили... Дехто каже, що "головне щоб був достаток". Не знаю. Мама казала, що краще загубити з розумним, ніж знайти з дурнем"... Кіндрат витратив півжиття на те, щоб заробити собі на чоботи. І таки придбав пару. Пройшовся у них на город, до річки, у лавку... хотів ще піти на музики, але чоботи так намуляли ноги, що він не радий був і музикам. Насилу доплентався додому, зняв чоботи, і з'ясував, що його ноги мали неприємний запах. Раніше такого не траплялося. (Дід, який любить, 7-й том, Безсмертні оповідання) |
Збирачі й підбирачі Французький режисер Аньєс Варда, провідник «простої ідеї життя», відкрив мені несподівану класифікацію людей. Виявляється, ми ділимося на збирачів і підбирачів. У всьому – на полях і в садах, у житті, в стосунках, у бізнесі, в політиці і мистецтві. Хтось збирає ціне і якісне, а хтось – підбирає рештки. Як у святому Письмі – крихти, що впали зі стола. Хтось живе, хтось виживає, хтось животіє. Ми збирачі й підбирачі, причому ролі час до часу можуть мінятися. Продовження цієї теорії знаходжу і в Томаса Манна, в його рефлексіях про природу творчості. Вона, як хліб на дріжджах, зростає з чогось. Навіть Шекспір, виявляється, не придумав жодного власного сюжету. Він використовував старі п’єси, давні балади, забуті італійські новели, базарні легенди. Любив знаходити, а не вигадувати. Але секрет у тому, що з наївної історійки, зі словесного мотлоху Шеспір створював чуттєву притчу, наснажену емоціями, подіями та ідеями. Тобто – одухотворював її. Бо сюжет – ніщо, а душа твору – все. Можна збирати абищо, а можна підбирати – відбірне, виборне. І це – уділ вибраних. А комусь - збирати попелинки... Мирослав Дочинець. "Збирання попілинок". |
|
Закрити |